کویرداغ آران وبیدگل

کوه پیمایی در مسیر مزرعه  درب چاوان ، روستای جزه  از توابع شهرستان کاشان گروه کوه نوردی سینا جمعه 17/9/96 مزرعه درب چاوان: این مزرعه تقریبا در5 کیلومتری روستای جزه ازروستا های شهرستان کاشان واقع شده است.درتابستان محل تفریح واستراحت اهالی اطراف است. کوهنوردان برای کوهپیمایی ورفتن به این مزرعه ،مسیر امام زاده طاهر را انتخاب می کنند وازکوه های اطراف امام زاده به طرف مزرعه حرکت می کنند.تقریبا 1:30 ساعت طول می کشد تا به مزرعه می رسندوبعداز استراحت ازمسیر جاده که ماشین رو است به طرف روستای جزه ادامه راه می دهند.برگشت هم تقریبا نیم ساعت زمان می برد. برچسب‌ها: درب چاوان 2 کویرداغ آران وبیدگل...
ما را در سایت کویرداغ آران وبیدگل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kaviredaga بازدید : 132 تاريخ : دوشنبه 11 دی 1396 ساعت: 20:40

صعود به انبونه ازارتفاعات مزرعه مال،کاشان گروه کوهنوردی سینا شهرستان آران و بیدگل جمعه 1/10/96 گروه کوهنوردی سینا در اولین جمعه دی ماه 96 برنامه کوهنوردی خودرا در ارتفاعات مزرعه مال (انبونه)نزدیکترین منطقه به کاشان قرار داد. گروه ساعت شش صبح از آران و بیدگل به طرف فین ومسیر خنب دره به راه افتادند.حدود ساعت هفت بعداز پارک شهر در ابتدای جاده گاز حرکت کوهنوردی خود را شروع کردند. در شروع برنامه  جهت آمادگی وگرم شدن بدن،چند دقیقه نرمش انجام دادندسپس به راه خود ادامه دادند. ابتدای مسیر جاده و همواربود.بعداز تقریبا نیم ساعت به دامنه کوه رسیدندوصعود خودرا ادامه دادند.مسیری نه چندان خوب ولی مهیج و نفس گیر.دارای سنگ های تیز و بران که در بعضی از قسمت ها باید دست به سنگ حرکت می کردی و باعث خراش به دست و کفش و لباس می شد.علاوه براین سنگ ها ریزشی هم بودکه باید خیلی با احتیاط قدم بر میداشتی. بعداز حدود دو ساعت ونیم به قله رسیدند وبه استراحت و خوردن صبحانه پرداختند سپس با گرفتن چند عکس یادگاری به طرف پایین و مزرعه حرکت کردند. مسیر برگشت هم مسیری خشن و خشک و سنگلاخ بود که باید خیلی محتاطانه حرکت می کردی. این مسیر را هم در حدود یک ساعت تا مزرعه ادامه دادند وبعداز استراحت چند دقیقه ای به طرف مینی بوس حرکت کردند.در برگشت عده ای از همان جاده گاز و تعدادی هم از مسیر رود خانه حرکت کردند.ساعت 12 با کویرداغ آران وبیدگل...

برچسب : نویسنده : kaviredaga بازدید : 111 تاريخ : دوشنبه 11 دی 1396 ساعت: 20:40

سه دره ی قمصر،روستای مازگان گروه کوه نوردی سینا، آران وبیدگل جمعه 8/10/96 رفت:1:15- برگشت :حدود نیم ساعت ------------------------------------------------------------------------------------------------ سه دره  یکی از ارتفاعات  قمصر کاشان است که درشمال شرقی قمصر ودر شمال روستای مازگان واقع شده است.این ارتفاع جاده ی خاکی ماشین رویی هم داردکه از سمت راست مازگان با آنجا ارتباط برقرار می شود.این ارتفاع که منطقه ی وسیعی رادربرمی گیرد درتملک شخصی به نام آقای منوچهری است که با انواع درختان مخصوصا درخت گردو وبادام آنجا را آباد کرده است.برای تامین آب آنجا نیز یک آبگیر یا استخربزرگ روباز ودو آب انبارتعبیه کرده که مانع به هدر رفتن آب وذخیره برای تابستان ومواقع کم آبی می شود. گروه کوه نوردی سینا جمعه 8/10/96 مسیر خود را این قسمت از کاشان را انتخاب کردند.طبق روال همیشه بعد ازنماز صبح به راه افتادیم. ساعت 7:30 صبح درابتدای جاده ی خاکی مازگون پیاده شدیم وبعداز چند دقیقه نرمش وآمادگی بدنی از قسمت کوهستانی به حرکت خود ادامه دادیم. حدود ساعت 8:45به منطقه ی مسطح ارتفاع سه دره  نزدیک آب انبار ها رسیدیم.درآنجا با آماده کردن چای وخوردن صبحانه از طریق راه روستای مازگون به پایین آمدیم.مسیر رفت ما مسیری سنگی است ولی برگشت تا روستا شیبی تند وماسه ای دارد که پایین آمدن را تاحدودی راحت می کند.موقع برگشت ب کویرداغ آران وبیدگل...